lördag 27 mars 2010

Uppe med tuppen

Imorse när jag vaknade, eller när jag rättare sagt blev väckt, var det en liten sötnos som kröp ner under täcket hos mig. Klockan var en sisådär 6.30 & egentligen alldeles för tidigt för att vara en lördag men va sjutton, det var ju så mysigt.
Så lilla A och jag låg och tittade på barnprogram och sen efter en stund kom lilla E och myste med oss! Inte varje dag man får ett sånt uppvaknande.

Nu har vi hunnit äta frukost, läst tidninge & druckit kaffe.

Jag ska snart ta mig in till köket och måla med vattenfärger. Vi ska måla påskägg har jag hört rykten om! Tänk att det kan vara så mysigt att vara barnvakt.
Frågan är om det blir påskmarknad i Gamla Linköping & små påskkärringar eller om vi ska ta oss in till stan då det är mycket aktiviteter där under helgen. Ansiktsmålning står högt upp på dagens önskelista!

Igår hade vi i alla fall en riktigt mysig & rolig kväll. Lhc mötte ju Frölunda som bekant och stämningen var på topp i Cloetta Center! För er som inte redan vet, tog alltså Lhc hem segern igår & har fortfarande chans att gå till semi. Det vore så jäkla fint alltså!

Nu ropar de här för fulla halsar så jag måste nog pallra mig iväg. Hoppas ni haft en skön lördagsmorgon!

4 kommentarer:

  1. Hej på dig! Hur är läget? Tusen år sedan man såg dig! Ta hand om dig! Kram Karro

    SvaraRadera
  2. Karro, det är bara bra med mig :) Hur är det med dig?
    Jag vet, det var verkligen inte igår. Du bor kvar i stan eller ;) ? kram

    SvaraRadera
  3. Sista dagen att rösta på tavlan idag ju,nervöst o spännande!! Kunde inte rösta mer än en gång från min dator så jag röstade från skolans datorer idag så jag har nog röstat minst 10 ggr på din tavla :) När får man reda på resultatet? Håller tummarna! Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Rebecca:
    Vad du är gullig :) Tack!
    Ja, igår var det ju sista dagen för att rösta och jag tror, att resultatet borde komma idag? Om de ringer till alla finalister, eller hur de gör? Spännande i alla fall :-) I'll let you know!

    SvaraRadera

söta kommentarer uppskattas