måndag 15 mars 2010

Förgylld av kärlek

Vilken härlig känsla. Jag är förgylld av kärlek!
Har precis kommit hem från en mysig biokväll med fina vänner, Remember me, underbar! För er som är förtrollade av The Note Book, så är det samma regissör till båda filmerna. Det var verkligen en film om riktig kärlek & självklart kom det en skvätt, eller flera skvättar, med tårar!
Det är ett måste för er att se denna, eller åtminstone en god rekommendation.

För att gå över till något som är relaterat till det hela, att lära sig älska sig själv.
I fredags pratade vi mycket om hur man kan jobba med sin självkänsla. Hur ofta stiger du upp på morgonen & tittar dig själv i spegeln och säger: God morgon sötnos! ?
Inte så ofta va? Nej, det tror i alla fall inte jag händer hos så många! Men när Sofia berättade om detta så kändes det så himla klockrent, så nu började jag min vecka med att just säga: God morgon sötnos, och tro det eller ej, det var en mycket trevlig start på dagen!
Något annat jag också tänkt på är att man är väldigt dålig på att ta emot komplimanger. När någon säger: Vad snygg du är eller vad fin du är idag! Då blir man lite generad och säger: Tycker du?
Det är väl klart! Annars skulle inte personen framför dig säga en sådan sak. Sträck på dig & säg TACK!

Så kära vänner, imorgon när ni vaknar ställ er framför spegeln & säg god morgon sötnos och om någon säger att jäklar vad du är snygg, sträck på dig & sug åt dig av komplimangen!

Love

2 kommentarer:

  1. Haha..jag ska med börja med det, det var en föreläsare på skolan som berättade det för oss..såå himla bra, jag glömmer det dock varje morgon, men jag ska börja! NU!

    SvaraRadera
  2. Vi ska se remember me ikväll :) ni tyckte ju att den var så himla bra så vi bara måååste se den! hehe nee klart du ska hänga på, du får ha sällskap med elin så ses vi om 22 dagar ;) sen får vi traska någon annanstans, kanske göteborg ;) haha så himla kul idé! även om man går en promenad själv så vet man att ni finns med på ett hörn! :)

    SvaraRadera

söta kommentarer uppskattas