måndag 22 mars 2010

Nu ska jag berätta!

Nu ska jag berätta, vad det är som jag hållt lite hemligt sedan i fredags :)

För några veckor sedan fick jag reda på att Corren i samarbete med FO-KO.SE utlyste en konsttävling och för er som inte vet, målar jag alltså tavlor vilket är en stor hobby jag har på fritiden!
Jag tänkte: Vad tusan har jag att förlora?! Så jag körde! Jag skickade in tre bilder, på tre av de tavlor jag målat. För några dagar sedan tänkte jag att det var kört eftersom jag inte hört något. Men så i fredags fick jag ett samtal från Corren om att jag är en av de fem finalisterna i tävlingen!!! Hela min kropp utsöndrade ett lyckorus. Av 150 bidrag har de valt ut fem finalister & jag är alltså en av dem.
Vinnaren får, förutom äran, en utställarplats på konstvernissagen som kommer att hållas på SKY Meetings här i Linköping under april månad!

Så imorse var jag på Corren för att lämna in min tavla & diskuterade även hur allt kommer att gå till. From onsdag-lördag kommer de fem finalisternas bidrag att ställas ut på Corren, så att allmänheten kan gå dit & studera dem och även rösta på sin favorit. Förutom detta kommer det att komma på webben, corren.se, samt i tryck i tidningen!
Imorse var jag en smula nervös med det släppte ganska snabbt när jag väl var på plats. Vi diskuterade om tavlan & vad de tyckte och tänkte om den och hur de såg på den OCH det kändes helt underbart! De har reflekterat över något jag har gjort och även väldigt intressant hur andra ser på den.

Jag hoppas självklart på att vinna, annars hade jag ju aldrig anmält mig, men jag måste säga med handen på hjärtat att detta, bara detta, känns så underbart. Det går liksom inte att beskriva känslan!

Det var min lilla hemlighet :)
Håll utkik på corren.se samt i tidningen, vilket troligtvis kommer att komma på torsdag men eventuellt om de hann kommer det att komma i tryck på onsdag! Så kära vänner, håll utkik!
För er som inte är hemma i Linköping längre, ta en kik på webben som sagt, rösta & håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Guuud va roligt Johänni!!! Grattis! Jag ska rösta på dig och se till så fler gör det! =) Men kan du inte ringa mig nån dag när du har tid? Du är ju så upptagen...hihi Puss

    SvaraRadera
  2. Grattis bejb!!!Ser fram emot att se tavlan och att få rösta!!! Stora grattiskramar från mig, Ossian och Johan

    SvaraRadera

söta kommentarer uppskattas