måndag 17 januari 2011

Ny vecka med nya tag!
Och med nya möjligheter.
En vecka kvar till skolan börjar & vi sitter för upprop.

Visst är det underbart nu när snön börjar smälta och solen tittar fram?! Man får ju genast underbara vårkänslor. Men snälla, ignorera inte alla skyltar som "varning för ras" eller "ras risk".
Igår var det nämligen en tjej som hade fått ett isblock i huvudet. Hela hennes ansikte och huvud vad nerblodat. Jag tyckte så synd om henne. Men ambulansförarna var så himla lugna & professionella, pratade med henne lugnt och stilla.
Det kunde blivit värre, om isblocket tagit på rätt ställe hade hon lika gärna kunnat dött.
Så snälla, var försiktiga!

Jag mår bättre idag. I lördags vet jag inte vad det var med mig?
Hela jag var totalt utmattad. Min kropp kändes inte som min egen. Allt var bara så himla konstigt. Jag sov, sov och sov.
Igår var det lite bättre men inte fullt bra.
Idag känns det som sagt mycket bättre.
Utmattad?
Kan vara så. En omställning som heter duga plus den hårda träningen. Ja det kan vara en kombo utan dess like.

Idag har jag hunnit plugga lite och nu en kopp kaffe och ett mellanmål.
I eftermiddag ska jag LYXA till det. Egenlyx brukar jag kalla det. Det är så viktigt!
Ansiktsbehandling står på schemat, 90 minuter av ren njutning.

Tänk att tiden kan gå så snabbt?
Jag hann knappt blinka förrän två av de bästa redan åkt igen. Ibland vill man kunna trycka på en knapp, slowmotion.

Igår var det två veckor kvar till Thailand.
Och vi hade ö-råd.
Det kommer bli en klockren resa! Längtar som en toook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

söta kommentarer uppskattas