onsdag 14 april 2010

FO-KO, konstutställning

Det har hänt mycket sedan sist jag skrev. 
Jag har inte haft en lugn stund, men jag har njutit varenda sekund!

Som jag tidigare har skrivit ska jag alltså ställa ut min konst nu under helgen, FO-KO är nämligen i Linköping & håller en konstutställning för ännu ej etablerade konstnärer. Det är ART-TO-GO som gäller under helgen, vilket betyder att den som vill betalar för verket på plats & får ta med sig det hem direkt!


I tisdags lämnade jag in mina sex tavlor & prissatte dessa med tjejerna från FO-KO. Så himla duktiga tjejer!
Jag kan säga att jag inte hade en aning om allt vad gäller prissättning. Det är ju trotsallt första gången jag får vara med om en sådan här sak!
Vi diskuterade fram och tillbaka. Synpunkter. Tanke bakom det hela. Publicitet. Jaa mycket diskuterades helt enkelt men tillslut var vi klara & det kändes så bra!
Så nu är alltså varje tavla ett pris.
Vilket känns väldigt overkligt!

Träffade tjejerna från FO-KO idag igen & de ville att jag skulle vara med på pressvisningen imorgon. De hade valt ut mig & en annan konstnär för att träffa media. Planerat TV-inslag, reportage i olika tidningar samt flera intervjuer men tyvärr så var jag tvungen att tacka nej då jag åker på skidsemester imorgon. 
Jag missar också vernissagen vi konstnärer var inbjudna till med media, politiker, andra konstnärer, företag & samarbetspartners. Missar minglet. Nya möten, nya människor. 
Typiskt! Men jag är ändå ett lyckorus!


För er som befinner er i Linköping; ta er till Tornet, Tornbyvägen 1 F, under helgen. 
FO-KO, fredag - söndag 11.00-18.00 & titta på underbar konst!
Det är ca 50 konstnärer som ställer ut & det är en vacker blandning!


Passion Ögonblick Lättsinne Livskraft Tvåsamhet Inramat


Imorgon åker jag med Daniel & ett härligt gäng på 16 personer, till fjällen för att ha en underbar weekend i Sälen!
Vi hoppas på sol hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

söta kommentarer uppskattas