onsdag 16 februari 2011

Hemkomna från ett underbart Thailand.
Sol, värme, saltvatten och kärlek.
Underbart. Fantastiskt.
Vi har njutit enda ut i fingerspetsarna.
Chock när vi nådde Arlanda och temperaturskillnaden 'bara' var 60 grader.
Det hade varit underbart att ha stannat. Inte behövt tänka något, utan bara varit kvar och fått njuta av det underbara.
Jag har världens bästa kille.
Jag älskar dig så du inte kan förstå
__________________________

Nu är vi tillbaka till verkligheten.
Vilken verklighet?

Det riktigt gnager. Ut och in. Vad? Vem? Varför?
Jag.
Jag vet inte.
Bara svar skulle vara tillräckligt. Bara ett i alla fall.
Kanske i eftermiddag. Kanske redan det finns.
Svaret kanske redan fanns där i natt.
Jag vet inte.

Allt är inte en dans på rosor.
Nej det är det verkligen inte.
Det är tur det, för annars skulle man aldrig veta vad som verkligen är rätt och fel.
Men hur vet man vad som är rätt och vad som är fel?
Är det när kroppen säger ifrån, när hjärnan säger ifrån eller när hjärtat säger ifrån?

Trasig, ut och in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

söta kommentarer uppskattas